Wordpress (Book Blog) mybookstacks.wordpress.com Twitter @fennyusuf Facebook Fenny Herawati Yusuf

I'm a girl who reads and have too many books. You’ll know that I do because I will always have an unread book in my bag and my shelves. A girl who spends her money on books instead of clothes. A girl who has a list of books she wants to read.

If you have any question about books and authors, please feel free to contact me at fennyherawatiyusuf[at]yahoo[dot]com. I will reply your email soon.

Wednesday, December 25, 2013

The Maze Runner - James Dashner


The first book in the New York Times bestselling Maze Runner series—The Maze Runner is a modern classic, perfect for fans of The Hunger Games and Divergent.

When Thomas wakes up in the lift, the only thing he can remember is his first name. His memory is blank. But he’s not alone. When the lift’s doors open, Thomas finds himself surrounded by kids who welcome him to the Glade—a large, open expanse surrounded by stone walls.

Just like Thomas, the Gladers don’t know why or how they got to the Glade. All they know is that every morning the stone doors to the maze that surrounds them have opened. Every night they’ve closed tight. And every thirty days a new boy has been delivered in the lift.

Thomas was expected. But the next day, a girl is sent up—the first girl to ever arrive in the Glade. And more surprising yet is the message she delivers.

Thomas might be more important than he could ever guess. If only he could unlock the dark secrets buried within his mind.

Comments
Keras, mencekam, dan sadis; itu kesan saya setelah membaca buku ini. Buku yang bergenre fantasi ini mengambil sedikit unsur Science Fiction, karena Maze dibangun dengan sistem canggih dengan tujuan tertentu.
Saya merasa ikut-ikutan terkungkung di dalam Maze ketika mengikuti kisah yang ditulis James Dashner ini. Kemampuan penulis dalam menyusun atmosfir kepanikan dan keterkurungan sangat bagus. Sayangnya, dalam beberapa hal, saya cukup kesal dengan cerita ini.
Pertama, saya nggak ngerti untuk apa Maze itu dibuat. Kenapa Teresa satu-satunya gadis yang ada di Maze. Terlalu banyak hal yang belum jelas dalam cerita ini untuk dapat dinikmati. Intinya, saya jengah karena konsepnya belum matang.
Kedua, saya kesulitan memvisualisasikan dunia dan makhluk yang diciptakan James Dashner. Awalnya, saya kira Griever adalah makhluk mirip banteng; tapi lalu kemudian makhluk itu berubah deskripsinya menjadi mirip siput. Saya juga penasaran berapakah tinggi Maze itu, dan bagaimana keadaan gerbang Maze sebenarnya.
Saya senang ketika tahu buku ini akan difilmkan, karena saya ingin mengetahui bagaimana bentuk Kotak dan Gerbang Maze, dan seperti apakah Griever itu.

No comments:

Post a Comment

If you have any questions and comments about this post, please leave here. Will reply soon.