Wordpress (Book Blog) mybookstacks.wordpress.com Twitter @fennyusuf Facebook Fenny Herawati Yusuf

I'm a girl who reads and have too many books. You’ll know that I do because I will always have an unread book in my bag and my shelves. A girl who spends her money on books instead of clothes. A girl who has a list of books she wants to read.

If you have any question about books and authors, please feel free to contact me at fennyherawatiyusuf[at]yahoo[dot]com. I will reply your email soon.

Wednesday, January 29, 2014

Eldest by Christopher Paolini



Darkness falls ...Despair abounds ...Evil reigns ...Eragon and his dragon, Saphira, have just saved the rebel state from destruction by the mighty forces of King Galbatorix, cruel ruler of the Empire. Now Eragon must travel to Ellesmera, land of the elves, for further training in magic and swordsmanship, the vital skills of the Dragon Rider.

It is the journey of a lifetime, filled with awe-inspiring new places and people, each day a fresh adventure. But chaos and betrayal plague him at every turn, and Eragon isn't sure whom he can trust. Meanwhile, his cousin Roran must fight a new battle back home in Carvahall - one that puts Eragon in even graver danger. Will the king's dark hand strangle all resistance? Eragon may not escape with even his life .

Comments
Di buku kedua ini, saya tau duluan kalau Ajihad bakal meninggal, dan Murtagh bakal berkhianat karena kedua hal itu disebutkan di Brisingr yang udah saya baca duluan. Tapi tetap saja hal ini nggak mengurangi excitement saya ketika membaca buku ini.
Berbeda dari Eragon, Eldest lebih banyak adegan perangnya, dan berbeda dari Brisingr, di Eldest, Saphira & Eragon masih sedikit polos dan belum terlatih. Buku yang terbilang sangat tebal ini bisa saya habiskan dalam waktu satu hari karena saking serunya. Perjalanan Eragon & Saphira menyusuri Alagaesia.
Ketika saya sedang baca-baca Goodreads, saya menemukan review yang mengatakan kalau buku ini mirip (atau menjiplak) karya LOTR. Misalnya saja, nama tokoh utamanya, Eragon, mirip dengan tokoh di LOTR, Aragon. Menurut saya emang sih beberapa agak mirip dan mungkin Christopher Paolini terinspirasi dari LOTR. Tapi tetap saja menurut saya serial Eragon ini adalah salah satu serial fantasi yang paling bagus yang pernah saya baca. Recommended banget deh untuk yang suka novel terjemahan.

No comments:

Post a Comment

If you have any questions and comments about this post, please leave here. Will reply soon.